top of page

7 resultat hittade för ""

  • Om mig | Masec

    MIKAEL AHNELL MER OM MIG Vem är jag? En gotlänning som efter ett antal år landat en andra gång i staden Stockholm. Som person är jag kraftfull, energisk, säljande, service och målinriktad. Mitt liv har hela tiden speglats av sälj, marknad och service. Utifrån detta har jag satt mitt mål att arbeta i ett företag som står för Master sälj och service. Jag vill arbeta med och hjälpa företag som tror på framtiden, ser möjligheter och vågar förändra. Mitt signum är att genom kunskap för kvalité med känsla och kärlek lyfter vi tillsammans nöjd medarbetarindex och nöjd kundindex vilket är avgörande för det slutliga resultatet. Tidigare arbeten Mina utbildningar 2020 Business Manager Utbildningsområden som organisationen som sin helhet, mål och strategier, affärsmodeller, företagskultur och data driven it-organisation. Även ekonomisk styrning, analys & nyckeltal. 2016 Diplomerad ICF Coach Diplomerad coach, ABC-företaget. Godkänd av International Coach Federation (ICF) utbildningskrav för ACC-certifiering. 1992-1995 Intern utbildning som erhölls löpande under 3 år. Omfattning ekonomi, sälj, ledarskap, projekt och marknadsföring. GNLD Business & Leadership School 1982-1983 Lions Township High School Utbildning på Lions Township High school, LA Grange Chichago under en period då jag bodde i Chichago, USA Min arbetshistoria 2009-2020 Masec Management Under den här perioden har jag arbetat som key account manager, utvecklingsansvarig och driftansvarig för anläggningar såväl i Sverige som utomlands. En av de främsta uppgifterna är och har varit att säkra leveransen av optimal service mot bästa sälj och säkerställande av hela servicekedjan. I denna process så utbildar jag medarbetare och coachar dem i allt från sanningens ögonblick, eget ansvar, service- & säljtekniker samt pedagogikens kraft. Nu är jag i Stockholm sedan 2 år för att hitta nya utmaningar. 2014-2020 Under mina senaste 2 år har jag arbetat inom koncernen Local Market Goup som sälj- och marknadschef. Här har målet varit att placera säljkulturen inom verksamheten, arbeta upp rätt processer och flöden, ta fram ett kundvårdsprogram och arbeta efter en marknads- och säljplan som är noga planerad och hanterad utifrån budget och mål. Under första 4 åren inom koncernen arbetade jag som floormanager för hela huset på Tolv Stockholm. En plats på 8000 kvm där ni finner bland annat eventytor, en av världens största Olearys, Gnarly Market, Boston Grill, och B.O Hotell. Platsen har ett antal besökare som långt överstiger miljonen per år. Som sälj & service manager var mitt arbete här att sälja, marknadsföra och utveckla verksamheten. Även att säkerställa, coacha och utbilda personal inom service och sälj. Att vara live on stage hela dagarna när vi möter våra besökare, gäster, kunder och kollegor kräver träning och utbildning. Att utbilda våra medarbetare i att förstå vikten och kraften av deras egna energi / attityd är något vi ofta missar. Att få dem att inse delen de har i företagets resultat och att de är företagets ambassadörer på och utanför arbetet. Ytterligare uppdrag under perioden på Tolv (som jag fortfarande är delaktig i) är Integrations Pakten Stockholms stad och Advisory Board för integration och nyanlända inom Stockholms stad. Local Market Group/Tolv Stockholm 1992-1995 Nürnbergshuset Hotell Nünberghuset erbjuder tjänster som hotell, lokaler och event som fest och konferenser. Fullt driftansvar, budget och resultatansvar med rapportering till VD. Jag ledde verksamheten genom en förändringsprocess för att kunna skapa framtida mål och möjligheter för företaget. Jag analyserade husets möjligheter, rapporterade detta till VD och startade sen en process som innebar bland annat: – Omorganisering där alla anställda sökte om sina tjänster. – Rationaliserade driften och skapade nya intäktsmöjligheter såsom hotellverksamhet, nattklubbsverksamhet samt konstgalleri. – Utformade all design i alla utrymmen samt stod för alla inköp. – Förändra servicekedjan, höja service- & säljnivå och säkra upplevelsen för gäst. – Arbeta aktivt sida vid sida med medarbetarna inom samtliga områden. 2009-2012 Restaurangchef/Utvecklingsansvarig Arbetat med utveckling av verksamheterna: Tärnaby Fjällhotell, Lingårdens Hotell & Värdshus, Tusen & En Natt, Centro Kök & Bar, Brasilien hotell, Wiktoria Itaparica och Holmberget Restaurang. Gemensamt för samtliga företag var att min roll bestod i att driva restaurangen fullt ut, ledde utvecklingen samt satt i respektive ledningsgrupp. 2007-2009 Travel Factory Resebyrå som ägdes av Brasilien Specialisten och erbjöd paketering av flyg samt hotell över hela världen. Ansvarig över urvalet av hotell samt destinationer i resebyråns erbjudande. Jag reste runt till potentiella resmål och sökte samarbeten med intressanta hotell. Målet var att finna hotell och destinationer som kunde leva upp till kraven för en leverans av känsla och service i premiumklass. Mina arbetsuppgifter bestod bland annat i att förhandla hotellkontrakt, paketerande av erbjudanden, kvalitetssäkra anläggningar och hantera stora budgetar. 1999-2007 Hotell & Spa Villa Alskog Gotland Denna verksamhet byggde jag från grunden. Gotlands tidigare stiftsgård förvandlades till ett konst och kulturcentrum med hotell och spa. Hotellet var medlemmar i organisationerna Petit Hotels och Kulinariska Gotland för maten, platsen och service. Under den här tiden utvecklade jag även ett EU-projekt för landsbygdsutveckling som bestod i ett nätverk av hantverkare och ledde till ett speciellt koncept för hotellet. Mitt arbete handlade i huvudsak om att utveckla paketering, ombyggnation och design av hotellet och spat. Budgetering, marknadsföring, personal och drift med ca 4-20 personer. Omsättning ca 4-5M per år. Hotellet granskades av Fodor (Amerikas största guidebok) och belönades med en stjärna för bästa upplevelse och service. Ett antal reportage har gjorts av Gods & Gårdar samt tidningen Lantliv. 2003-2005 Resturang Kungsgården Roma Parallellt med hotellverksamheten drev vi även den här restaurangen och café verksamheten. Här var jag driftansvarig med arbete kring personal, planering, budget och utveckling 2005-2007 Bemanningsföretag Euromac Parallellt med hotellverksamheten drev jag även Euromac som ägare/VD. Ansvar för budget, planering och personal. Företaget hade kontor i Västerås och Warszawa med rekrytering av personal inom hotell, städ och bygg. Vi hade personal uthyrda i Sverige och Norge på ett antal platser. Vi handplockade personalen i Polen från kontoret i Warszawa. Vi hade en personalpool på ca 150 personer. Här avslutade jag mitt arbete 2007 då företaget lades ner på grund av omständigheter på marknaden med inhyrd utländsk arbetskraft. 1997-1999 Gumbalde Golf och Country Club Gotland Verksamheten bedrevs under 2 år och omfattade 2 restaurangenheter och en nattklubbsverksamhet. Restaurangerna var normalt öppna endast vår-sommar men vi lyckades förlänga perioden och hade verksamheten igång året runt. Efter dessa 2 år lämnade jag verksamheten och köpte Villa Alskog. 1989-1998 Neo Life Internationellt säljansvarig inom ett amerikanskt företag. Allt började från grunden och utvecklades till en verksamhet där mitt arbete bestod av sälj och företagsutveckling internationellt. Min organisation av säljare som utvecklades sträckte sig över hela landet och även i ett antal andra nordiska och europeiska länder. Jag hade utbildning och rekryteringscenter på samtliga orter där verksamheten befann sig. Vi startade på försäljningssiffror i Linköping á 40.000 per månad. Den totala månadsförsäljningen i teamet vid slut var ca 20 miljoner per månad.

  • Start | Masec

    Utveckla din verksamhet och din destination Genom MASEC'S metoder, kunskap, kvalitet och känsla hjälper vi dig utvecklas och nå dina mål. Läs mer Tjänster TJÄNSTER Tar ditt företag till nästa nivå Affärs- och destinationsutveckling Utveckla din verksamhet eller din destination tillsammans med oss och nå nya höjder. Läs mer Sälj och Marknad Vi hjälper dig att utvecklas som säljare så att du kan bära ditt företag mot framgång. Läs mer Coachning Vi hjälper dig sätta upp och nå nya mål som tar dig och ditt företag framåt. Läs mer Vi är bra på siffror 20 År av erfarenhet 15+ Hjälpta verksamheter 20+ Internationella samarbeten Om OM MIKAEL AHNELL Erfarenhet och kunskap = resultat En gotlänning som efter ett antal år landat en andra gång i staden Stockholm. Som person är jag kraftfull, energisk, säljande, service och målinriktad. Mitt liv har hela tiden speglats av sälj, marknad och service. Utifrån detta har jag satt mitt mål att arbeta i ett företag som står för Master Sälj och Service. Jag vill arbeta med och hjälpa företag som tror på framtiden, ser möjligheter och vågar förändra. Mitt signum är att genom kunskap för kvalité med känsla och kärlek lyfter vi tillsammans nöjd medarbetarindex och nöjd kundindex vilket är avgörande för det slutliga resultatet. Läs mer om mig Kundcitat KUNDCITAT "Fantastisk service och genuinitet" Bob Pålsson Local Market Group Kunder NÅGRA VÅRA NÖJDA KUNDER Senaste nytt Kontakt KONTAKT Kontakta oss mikael@mrcoach.se Förnamn Efternamn E-post Lämna ett meddelande Skicka Tack för ditt meddelande!

  • Coaching | Masec

    Jag hjälper er att nå dit Som coach är jag er samtalspartner som vill er möjlighet att utveckla och se er egen potential. Min inriktning är att coacha enskilda och grupper framåt mot önskat läge och framtida målbilder. Hur jag hjälper er Coachning är en professionell samtalsmetodik vars syfte är att fokusera på att nå uppsatta mål, skapa resultat och förverkliga visioner såväl yrkesmässigt som privat. Min roll som coach är att hjälpa er grupp att optimera era resurser. Som coach använder jag metodiker för att ni ska kunna se och finna vägar och möjligheter till förståelse och utveckling. Genom metodiken bygger vi ett förtroendet så pass starkt att ni låter er coachas mot ökad egen insikt i hittills möjligtvis obesvarade frågeställningar och funderingar. Med lång bakgrund inom försäljning och marknadsföring från både nationella och internationella företag förstår jag mig på affärer och hur jag hjälper er hitta nya kunder. Stöd genom processen För mig är coaching inspirerande och utvecklande samtal och övningar som stödjer er att uppnå era mål snabbare och effektivare än på egen hand. Målet är att förändra, utveckla och förbättra dagens situation till något nytt och tydligare. Som certifierad ICF coach är jag utbildad i att stödja er i utvecklingsprocessen. Tid ges för reflektion där jag hjälper er att bli medveten om era valmöjligheter, våga tänka i nya banor och ta ansvar för ert agerande. Några av mina Recensioner Martin Forsstedt Jag haft mycket goda erfarenheter med Mikael Ahnell. Han genomför uppdrag med värme, känsla och professionalitet över det vanliga. Rekommenderas varmt då service inte är något man tummar på! Ken Bertling Efter ett par år av dagligt samarbete och utvecklande i affärskoncept tillsammans kan jag varmt rekommendera Mikael Ahnell - Mr Service, som vi alla kallar honom. Chiles Ambassad Mikael har varit en person som vi har samarbetat med nu under flera tillfällen i olika event och projekt. Mikael har alltid levererat till bästa resultat och på bästa sätt.

  • Försäljning | Masec

    Försäljning Genom kunskap-kvalité-känsla-kärlek Försäljning avser utbyte av varor eller tjänster mot pengar eller annan ersättning mellan en säljare och en köpare. Det är processen att sälja eller marknadsföra en produkt eller tjänst för potentiella kunder. Försäljning är processen att utbyta varor eller tjänster mot pengar eller annat värde. Professionell försäljning innebär att förstå kundens behov, bygga relationer, effektivt kommunicera fördelarna med en produkt eller tjänst, hantera invändningar och slutligen avsluta affärer på ett ömsesidigt fördelaktigt sätt. Det innebär ofta aktivt lyssnande, empati, problemlösning och fokus på att ge värde till kunderna. Att bygga förtroende, upprätthålla integritet och följa upp med kunder är också avgörande aspekter av professionell försäljning. Hur vi ökar försäljningen i verksamheten Bästa sälj kommer genom bästa service leveransen För att öka försäljningen på en restaurang kan du implementera strategier som: Menyoptimering Analysera och optimera menyn genom att lyfta fram populära rätter och justera priser för att öka lönsamheten Kampanjer och Specialerbjudanden Inför kampanjer som happy hours, kombopaket eller tidsbegränsade erbjudanden för att locka kunder och öka försäljningen Försäljningstekniker Utbilda personalen i att föreslå extra varor eller uppgraderingar för att öka genomsnittsköpets storlek samt korsförsälja kompletterande varor Förbättrad Kundupplevelse Fokusera på att erbjuda utmärkt service, stämning och helhetsupplevelse för att uppmuntra återbesök och positiv word-of-mouth Online Närvaro Använd online-plattformar för bokningar, matleverans och kampanjer för att nå en större publik och öka synligheten Samhällsengagemang Engagera dig med den lokala gemenskapen genom evenemang, sponsring eller samarbeten för att öka varumärkeskännedom och locka nya kunder Lojalitetsprogram Implementera ett lojalitetsprogram för att belöna återkommande kunder och uppmuntra dem att besöka restaurangen oftare Vem är en bra säljare? Alla med känsla och kärlek till leveransen och kunden/gästen En bra säljare visar vanligtvis följande egenskaper Hederlighet och Integritet Att upprätthålla förtroende genom att vara transparent, etisk och hålla löften Utmärkta kommunikationsfärdigheter Förmåga att lyssna aktivt, tydligt förmedla produkt/tjänstefunktioner och skräddarsy meddelanden för att möta kundens behov Problemlösningsförmåga Förmåga att identifiera kundbehov, erbjuda lösningar och kreativt hantera bekymmer Uthållighet och Motståndskraft Vilja att följa upp, övervinna avslag och anpassa strategier för att uppnå försäljningsmål Tidsplanering Prioritera uppgifter, hantera leads effektivt och vara organiserad för att maximera produktiviteten Produktkunskap Djup förståelse för produkten eller tjänsten som säljs för att kunna besvara kundfrågor och ge relevant information. Empati och Emotionell Intelligens Förståelse för kundens perspektiv, skapa relationer och hantera invändningar effektivt. Positiv attityd Att bibehålla en positiv attityd, entusiasm och en kundcentrerad inställning för att skapa en trevlig köpupplevelse Köpsignaler Träna-agera-träna-agera för att lära dig se, känna och höra när köpsignaler är. En köpsignal kan uppstå när en kund visar tecken på att vara intresserad av att köpa en produkt eller tjänst. Det kan vara subtila eller tydliga indikationer som indikerar att kunden är redo att fatta beslutet att köpa. Några vanliga köpsignaler inkluderar: Frågor om produkten/tjänsten När en kund ställer specifika frågor om produkten eller tjänsten, kan det vara ett tecken på intresse och övervägande att köpa. Upprepat intresse Om en kund återkommer till samma produkt, ställer flera frågor eller visar kontinuerligt intresse, är det en stark köpsignal. Fysiska reaktioner Om en kund visar fysiska tecken på intresse, som att röra vid produkten, prova den eller le åt informationen, kan det indikera en köpsignal. Uttryck av behov eller önskemål Om en kund uttrycker behovet av en produkt eller hur den skulle lösa deras problem, är det en köpsignal. Prisdiskussioner Om en kund diskuterar priset eller jämför olika alternativ, visar det att de funderar på att göra ett köp. En köpsignal kan infinna sig i olika faser av säljprocessen, och det är viktigt för säljaren att vara uppmärksam på dessa signaler för att kunna guida kunden mot ett köpbeslut på ett övertygande och hjälpsamt sätt. Att vara lyhörd för kundens behov, svara på deras frågor och erbjuda hjälpande råd kan öka chansen att omvandla en köpsignal till en faktisk försäljning. Hur du ska agera, tänka och prata Träna-agera-träna-agera för att lära dig se, känna och höra när köpsignaler är. Ställ Öppna Frågor Börja med att ställa öppna frågor för att bättre förstå kundens behov och preferenser Lyft Fram Fördelar Betona fördelarna och värdet av att uppgradera eller lägga till kompletterande varor för att förbättra deras upplevelse Lyssna Aktivt Uppmärksamma kundens svar och skräddarsy dina rekommendationer baserat på deras feedback Skapa Brådska Använd fraser som "tidsbegränsat erbjudande" eller "populärt val" för att skapa en känsla av brådska och uppmuntra ett beslut Ge Social Bevisning Nämn populära eller rekommenderade varor för att dra nytta av social bevisning och påverka kundens beslut Paketlösningar Rekommendera paketlösningar eller erbjudanden för att ge ett mervärde och öka det totala försäljningsbeloppet Hantera Invändningar Adressera eventuella bekymmer eller invändningar kunden kan ha genom att erbjuda lösningar och trygghet Erjud Personliga Rekommendationer Föreslå varor baserat på kundens preferenser eller tidigare köp för att öka chansen att öka försäljningen Visa Expertis Visa upp din kunskap om produkterna eller tjänsterna för att bygga förtroende och trovärdighet hos kunden Avsluta med Självförtroende Använd en självsäker och vänlig ton för att avsluta försäljningen och se till att kunden känner sig bekväm och nöjd med sitt köp Ja eller Nej En av de svåraste delarna med att sälja kan vara att hantera invändningar från kunder. Detta innebär att ta itu med deras bekymmer, övervinna skepsis och övertala dem att se värdet i din produkt eller tjänst. Att hantera avslag, behålla motivationen och konsekvent uppfylla försäljningsmål kan också vara utmanande aspekter av försäljningsprocessen. Som säljare, när du står inför en ja eller nej-situation i slutet av en försäljning, är det viktigt att hantera det taktfullt. Om kunden säger "nej" är det avgörande att graciöst acceptera sitt beslut, uttrycka tacksamhet för sin tid och lämna dörren öppen för framtida möjligheter. Om kunden säger "ja", fortsätt med att avsluta försäljningen genom att bekräfta detaljerna, säkerställa kundnöjdhet och slutföra transaktionen. VÅGA FATTA BESLUTET ÅT GÄSTEN/KUNDEN DET ÄR VÅR UPPGIFT DET ÄR VI SOM KAN TÄNK SJÄLV HUR VILL DU HA DET De 10 bästa 1. Din energi 2. Uppkopplad 3. Känsla under samtalet 4. Lyssna och känn av 5. Föreslå och styr åt det hållet du önskar 6. Våga ta kommando 7. Skapa förtroende 8. Våga ta ett avslut 9. Träna 10. Arbeta med kärlek Kontakta mig

  • Affärsutveckling | Masec

    Utveckla din verksamhet och din destination I all form av affärs- och destinationsutveckling är det viktigt att söka och lokalisera drivkrafter, dvs mänskliga, ekonomiska eller av annat slag, som verkar i samma riktning som man själv fokuserar på. Detta och mycket mer hjälper jag er med. Affärsutveckling Som affärsutvecklare är mitt största fokus att hitta vägen framåt för din verksamhet, både under tider då det blomstrar och krisar. Min specialitet är bland annat att sätta kärleken och känslan i verksamheten bland såväl medarbetare som gäster. Allt detta som vi vet är avgörande så att teamet är starkt och levererar med kärlek och att våra gäster återkommer med nya besök Med lång bakgrund inom service, försäljning, mat och dryck från både nationella och internationella företag förstår jag mig på hur och vad som påverkar kundnöjdheten och medarbetarindex. Destinationsutveckling Utan ett lockande utbud på destinationen är det tufft att finnsin nisch på marknaden och verkligen stå ut. Från tidigare egna verksamheter och uppdraginom bland annat hotell – och turism förstår jag mig på detta. Min destinationsutveckling går bortom paketering eller tematisering och fokuserar på alyfta er verksamhet till skyarna. NÅGRA AV MINA Tidigare projekt Quality Hotell XPO Arlanda 2023 Qyaulity hotell XPO Arlanda. Här arbetade jag under 7 månader som bankett och service chef mat och dryck. Vår Gård 2023 1.5 sommar på Vår Gård. Här arbetade jag under en period sommaren maj-september 2023 som restaurang ansvarig och hovmästare. Rolly's Jag tillsammans med en till grundare startade detta franchise koncept Tolv Stockholm 2014-2018 Här arbetade jag som floormanager under 4 år med fokus på Master service, merförsäljning, gästfokus, team buildning och rekrytering och avpollettering av. Alla medarbetare genom coaching. 2018-2020. De 2 sista åren på Tolv Stockholm arbetade jag som säljchef. Hotell & Spa Villa Alskog Gotland Här utvecklade jag företagets paketering, ombyggnation och design av hotellet och spa avdelning. Budgetering, marknadsföring, personal och var även delaktig i driften. Hotellet granskades av Fodor (Amerikas största guidebok) och belönades med en stjärna för bästa upplevelse och service Nürnbergshuset Hotell Här genomgick jag en omorganisering, rationaliserade driften och skapade nya intäktsmöjligheter såsom hotellverksamhet, nattklubbsverksamhet samt konstgalleri. Förändrade servicekedjan, ökade sälj nivå och upplevelsen för gästerna. Travel Factory På Travel Factory var målet finna hotell och destinationer som kunde leva upp till kraven för en leverans av känsla och service i premium klass. Jag förhandlade här hotellkontrakt, paketerande av erbjudanden, kvalitetssäkra anläggningar och hanterade stora budgetar. Mikael Ahnell Local Market Group Anlitad som marknads – och försäljningsansvarig med fokus på att lyfta koncernens enheter inom områdena samt ta fram nya intäktsmöjligheter. Genom arbetet ökades service nivån från de anställda, vi tog fram nya samarbeten och koncept med goda resultat.

  • Master Service | Masec

    NYHET KUNSKAP KÄNSLA KVALITET KÄRLEK Master Service Master Service När tjänst ges av sann kärlek är det osjälviskt och äkta. Det övergår personlig vinning eller erkännande, och fokuserar enbart på andras välbefinnande. Tjänande handlingar som drivs av kärlek präglas av medkänsla, empati och en djup känsla av anknytning till dem som betjänas. Oavsett om det handlar om att ta hand om en gäst, kund, familjemedlem, en vän i nöd eller att bidra till samhället, kommer motivationen från en plats av ren tillgivenhet. Service som drivs av sann kärlek skapar en känsla av tillfredsställelse och stärker banden mellan individer, vilket främjar en mer medkännande och sammanlänkad värld. Varför Master Service "FOKUSET HAR HAMNAT PÅ SIFFRAN - I STÄLLET FÖR HUR MAN FÖRBÄTTRAR UPPLEVELSEN" "VI HAR PROBLEM ATT GÅ FRÅN ANALYS TILL ACTION." "UPPLEVER HINDER I ATT LEDNINGEN INTE ÄR DRIVANDE I NPS-ARBETET". "KVALITETEN PÅ KUNDDATA ÄR VI SAKNAR TILLRÄCKLIG KOMPETENS OCH KUNSKAP INOM DE OLIKA MOMENTEN" VI UTBILDAR OCH COACHAR INTE TILLRÄCKLIGNT ELLER INTE ALLS I SERVICE. SERVICE ÄR ETT YRKE VILKET BORDE VARA FÖRKNIPPAT MED EN GEDIGEN UTBILDNING. Vad är Master Service KUNSKAP-KVALITET-KÄNSLA-KÄRLEK Agera innan frågan kommer Se innan någon söker Känna vad som menas Se och skapa det oväntade servicetillfället Alltid gästen först Arbeta och leverera med kärlek Genomförande 01 Enskilda Coachingsamtal Upptäck din fulla potential genom individuella coachingsamtal. Få skräddarsydd vägledning och stöd för att nå dina mål och övervinna hinder. Boka din session idag och låt oss tillsammans skapa din väg mot framgång. 02 Delaktig i drift Var med och påverka! Genom att vara delaktig i drift kan du bidra till förändring och framsteg inom verksamheten. Ta chansen att påverka och forma framtiden tillsammans med oss. 03 Löpande uppföljning under 3-6 månader Få kontinuerlig support och feedback över en period på 3-6 månader. Med löpande uppföljning kan vi säkerställa att du når dina mål och stödja dig genom hela processen. 04 Teamcoaching Få ditt team att nå nya höjder genom teamcoaching. Med skräddarsydda sessioner och stöd kan vi hjälpa ert team att stärka samarbete, lösa konflikter och maximera sin potential. 05 Certifiering vid påvisat resultat via mätverktyg och personlig bedömning Certifiering vid påvisat resultat genom mätverktyg och personlig bedömning ger dig bevis på din prestation och framsteg. Ta stegen mot erkännande och validera dina insatser med vår verifieringsprocess. Hur säger jag det jag säger Hur talar mitt kroppsspråk Hur är min energi Är jag påkopplad Vem/vilka har jag framför mig Vad känner jag Vad vill de/jag ha sagt Vilka signaler ger jag Reflektion DIN ROLL DITT ANSVAR Vad var bra? Vad var dåligt? Vad skall jag tänka på till nästa gång? Varför gick det inte som jag tänkt? Gick allt som jag tänkt? Vad var svårt? Hur var min energi? Vad sa mitt kroppsspråk? Utbildning - Serviceingenjör Vilken kunskap behöver vi för att lyckas? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Hur fungerar jag i olika situationer Hur uppfattas jag? Är jag en ambassadör för mitt egna varumärke? Arbetar jag med egen reflektion? Är jag villig att förändra mig? Hur fungerar våra energier? Hur uppfattas mina energier? Hur uppfattas jag andras energier? Är jag införstådd med kraften av det tysta språket? Har jag swungenseende? Är jag anpassningsbar i olika situationer? Sätter jag gästerna i fokus? Har jag rätt energi? Tränar jag på Master Service? Arbetar jag med kärlek? Egenchecken Varje morgon - checka av ditt mindset och din energi! Varje dag vid flera tillfällen checka av dina kollegor och deras energier! Innan dagens slut, reflektera över dagens möten och ditt agerande! Ge dig själv beröm och sätt ditt mindset på att nästa dag kommer att bli en strålande dag! Master Service Certifiering 01. En period av 6-8 veckor (skräddarsys) 02. Individ- och grupp certifiering 03. Individcoaching A 60min - 30min - 15 min x 4 04. Gruppcertifiering A 120min - 60min x 3 05. Genomförande: Mål Resan Resultat Uppföljning

  • Sälj & Marknad | Masec

    Nå era visioner med Master Sälj & Marknadsföring Historien talar sitt tydliga språk, genom att ligga i framkant och ständigt jobba med både sälj och marknadsföring på bred front säkerställer vi verksamhetens utveckling och expansion. Sälj som driver er organisation framåt Sälj är nog det mest avgörande i de flesta verksamheter idag som erbjuder en tjänst eller produkt. Här har jag alltid gått i spetsen, ”led genom exempel” och sålt med topp resultat i alla lägen. En bra säljplan med en bra marknads och aktivitetsplan gör att vi kan nå de mål vi sätter upp. Var, när och hur vi genomför sälj och avslut coachar jag er kring. "Syns du inte - finns du inte" Marknadsföring kan summeras på ett enkelt sätt ”syns du inte finns du inte”. Jag har en gedigen erfarenhet och kunskap kring hur ni når ut med ert varumärke, syns där ni skall på ett brett och balanserat sätt som når både befintliga och nya marknader. Utbildad ICF Coach Jag är en Några av mina Recensioner Perus Ambassad Vi kan varmt rekommendera Mikael då han alltid levererar i de projekt som vi har genomfört tillsammans. Alltid med stor proffessionalitet och affärsmässighet har projekten genomförts. Kroatiens Ambassad Vi tackar Mikael för samarbetet under handbolls EM 2020. Mycket väl genomfört och professionellt hanterat. Även vår president Kolinda Grabar-Kitarović tackar så mycket. Tjeckiens Ambassad Vi kan varmt rekommendera Mikael och sin verksamhet som en tänkbar partner när det gäller utveckling och genomförande av event och affärer av olika slag.

bottom of page